Optymalizacja stron internetowych

Czyli działania wspomagające tzw. pozycjonowanie

optymmalizacja

Zanim przejdziemy do krótkiego know-how przedstawię kilka podstawowych zagadnień.

SEO czyli Search Engine Optymalization to działania mające na celu umieszczenie naszej strony na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu wybranej frazy kluczowej.

Aby SEO zaczęło działać należy spełnić określone warunki m. in. odpowiednio zoptymalizować stronę. Pełna optymalizacja to ponad 200 warunków które należy spełnić. Poniżej przedstawiam kilka podstawowych.

Unikalne treści

Przygotowując treści na stronę www należy bezwzględnie pamiętać że nie mogą być one skopiowane z innych stron internetowych. Pozycjonowanie strony ze skopiowanymi treściami jest niemożliwe.

Tytuł

Tytuł strony tzw. title to jeden z podstawowych parametrów w optymalizacji. Nie może być ani za krótki ani za długi, musi odzwierciedlać zawartość strony i być stworzony dla użytkownika, nie dla wyszukiwarki.
Przykład poprawny: Wyjątkowe perfumy dla każdej kobiety.
Przykład niepoprawny: perfumy, zapach, kobieta.

Opis strony

Czyli tzw. description to treść pod tytułem, która pojawia sie w wynikach wyszukiwania. Ma ona na celu zachęcić internautę do kliknięcia w nasz link.  Opis też musi być unikalny w skali naszej strony i Internetu.

Treści

Powinny być poukładane w akapity a każdy akapit powinien mięć swój tytuł. Wzorowo będzie jeśli każdy akapit będzie posiadał swoja grafikę. Dodatkowo warto wypunktować lub wytłuścić najważniejsze elementy.

Słowa kluczowe

Treści które umieszczamy na stronie powinny zawierać odpowiednie nasycenie słów kluczowych, np jeśli sprzedajemy perfumy, to powinniśmy sprawdzić w za pomocą jakich słów kluczowych internauci ich wyszukują. Jeśli wpisują piękny zapach zamiast perfumy, powinniśmy na stronie użyć tej pierwszej frazy.

Mapa strony

Proszę nie mylić z mapami z atlasu czy tymi z google. Mapa strony to spis wszystkich podstron, tagów, autorów publikacji na naszych stronach. Mapa strony ma dwa zadania

  • ułatwić przeglądanie zawartości całej naszej strony, jest to swoisty spis treści
  • pozwala wyszukiwarce google lepiej zrozumieć zawartość naszej strony.

Przyjazne adresy

To inaczej friendly urls oznacza ze strony powinny mięć adresy w stylu domena.pl/produkt1 a nie domena.pl/q?id-1
Dzięki temu wyszukiwarki będą lepiej rozumieć nasza stronę a internauci mogli w łatwiejszy sposób przekazywać sobie poszczególne url naszej strony

 

To były podstawowe parametry, nie sposób tu wszystkich wymieć. Proszę pamiętać, że to na nas spoczywa cały ciężar pracy.