Z internetu korzysta dziś niemal każdy, kto potrafi obsłużyć komputer, zatem dziwnym nie jest, że firmy coraz częściej wykorzystują internet jako główną powierzchnię reklamową. Internet jest wielkim polem popisu dla marketingowców, ponieważ w formach reklamy naprawdę można tutaj przebierać. Spróbujmy pokrótce scharakteryzować te najbardziej popularne.
Reklamy w wyszukiwarkach to jeden z najprostszych sposobów, by dotrzeć do odpowiedniej grupy klientów. Gdy internauta szuka określonych usług właśnie poprzez wyszukiwarkę, reklama naszej firmy wyświetli mu się automatycznie nad wyniki wyszukiwania. Oczywiście, będzie oznaczone, że jest to reklama, ale mamy gwarancję, że potencjalny klient ją zobaczy i być może dzięki temu skorzysta z naszych usług.
Inną formą wykorzystania wyszukiwarek do przyciągnięcia klienta jest pozycjonowanie. Wymaga ono więcej czasu i zaangażowania niż zwykła reklama, a co za tym idzie może wiązać się z większymi kosztami. Jednakże internauci obecnie są tak zmęczenie reklamami, że reklama w wyszukiwarce nie gwarantuje zwiększenia zysków. Pozycjonowanie polega też na wyświetlaniu naszej firmy przez wyszukiwarkę, jednak jako jeden z wyników, nieoznaczony reklamą, więc jest dla internauty bardziej godne zaufania. Chodzi tutaj o to, by poprzez odpowiednie działania sprawić, żeby strona nasze firmy była jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki.
Kolejny sposób na reklamę w internecie to banery reklamowe na różnego rodzaju stronach, z których internauci często korzystają, na przykład na portalach informacyjnych, społecznościowych czy plotkarskich. Tego typu strony mają bardzo dużo użytkowników, więc możemy być pewni, że z naszą reklamą dotrzemy do sporej grupy odbiorców.
Ciekawym pomysłem na reklamę jest też współpraca z blogerami. Blogi są bardzo popularne w internecie, ich liczba wciąż rośnie i na pewno znajdziemy tego typu stronę o odpowiedniej tematyce, by nawiązać współpracę. Plusem tego typu działań marketingowych jest kreatywność blogerów, z jaką podchodzą oni do płatnej współpracy. Możemy być pewni, że nie będzie to reklama nachalna, ale ciekawie wpleciona w zwykle pojawiające się na blogu wątki, tak, by odbiorca kojarzył ją ze stylem życia.
Marketing w internecie to dość rozległy temat, dlatego należy skorzystać z pomocy specjalistów
To tylko kilka najbardziej podstawowych sposobów promowania swojej firmy w internecie i wybierając odpowiedni dla siebie należy rozważyć nie tylko rodzaj i wielkość grupy odbiorców, do jakich chce się trafić, i nie tylko koszty, ale również marketingowe realia i panujące trendy reklamowe.