Jakie czynniki mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce?

Aby nasza strona internetowa zajmowała wysoką pozycję w wyszukiwarce, musimy spełnić wiele warunków. Wiadomo, że na wyniki wyszukiwania wpływa około 200 czynników, a częste zmiany związane z praca popularnych wyszukiwarek sprawiają, że pozycjonowanie stron może często przypominać grę w ruletkę. Warto jednak pamiętać, że istnieje sporo czynników niezmiennych, których należy się trzymać bez względu na okoliczności. Jakie czynniki mają zatem ważny wpływ na wyniki wyszukiwania? O jakich zasadach muszą pamiętać te osoby, dla których pozycjonowanie stron firmowych jest podstawą działalności reklamowej?

Czynniki on-site: pierwszy krok do sukcesu

On-site to czynniki, które są ściśle związane z promowaną stroną internetową. Im lepiej dopasujemy swą stronę do standardów wyszukiwarek internetowych – tym lepiej dla nas. Jakie czynniki są tu najważniejsze?
Dobra strona, to strona zapełniona oryginalną treścią. Wyszukiwarki internetowe poświęcają treści sporo uwagi, zatem to ona staje się podstawą skutecznych działań SEO. Jeśli strona ma odnieść sukces, nie może bazować na nudnym przekazie. Należy też unikać kopiowania oraz zbyt częstego cytowania wypowiedzi innych. Liczy się unikalność i oryginalność, o czym zapominać nie można. Treść musi jednocześnie zawierać odpowiednie słowa kluczowe. To one, umiejętnie wplecione w dłuższy tekst, mogą się przyczynić do sukcesu. SEO to również tzw. metadane, czyli tytuł oraz opis strony. Zaleca się też, aby dla każdego słowa kluczowego utworzyć nową podstronę.

 

Zapoznaj się z ofertą pozycjonowania

 

Czynniki off-site: nie tylko linki

Off-site to przede wszystkim linki, które mają prowadzić do naszej witryny. Wyszukiwarki często wychodzą z założenia, że spora ilość linków prowadzących do danej strony to dowód na jej wysoką jakość. Błędem jest jednak zakładanie, że spora ilość linków zapewni nam dobre wyniki SEO. Pozycjonowanie stron to nie tylko umieszczanie linków na innych portalach lub w katalogach. To również szukanie cenionych witryn, na których można umieszczać linki wysokiej jakości. Są one znacznie lepiej oceniane przez wyszukiwarki, a tym samym dają nam większą szansę na osiągnięcie dobrych rezultatów. Sto linków umieszczonych na dobrych witrynach przyniesie nam więcej korzyści, niż kilkaset linków, które będziemy umieszczać wszędzie, gdzie tylko się da. Pamiętajmy też, by do pozycjonowanej strony linkować systematycznie. Umieszczanie zbyt wielkiej ilości linków w ciągu jednego dnia oraz robienie długich przerw w linkowaniu to częsty błąd, który ma ogromny wpływ na wyniki naszych prac związanych z pozycjonowaniem strony WWW.

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest zadaniem prostym. By pozytywnie wpływać na wyniki wyszukiwania, należy spełniać wiele warunków. Dobór treści, umiejętny wybór słów kluczowych oraz systematyczność – oto podstawy, o których osoby planujące zająć się działaniami SEO nie mogą zapominać.