Możliwość stałego przypominania potencjalnym klientom o swojej ofercie to doskonały sposób na podbicie ich ewentualnego zainteresowania produktami czy usługami firmy. Jeszcze bardziej idealne jest docieranie z reklamą przede wszystkim do grupy docelowej przedsiębiorstwa; zgodnie z rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami odbiorców. Narzędziem, które umożliwia to w wyjątkowo prosty sposób, bez skomplikowanej kampanii reklamowej jest remarketing.

Co to jest remarketing?

Odwiedzanie przypadkowych stron internetowych, przykładowo w poszukiwaniu nowych butów i opuszczenie ich ze względu na brak dalszych chęci do zakupów czy za wysokie ceny, kończy się często wyświetlaniem ich później w formie reklamy. To jeden z przykładów remarketingu, nazywanego inaczej remarketingiem. Jest to narzędzie do marketingu internetowego, które zapamiętuje potrzeby i oczekiwania potencjalnego klienta na podstawie jego wcześniejszych działań na stronie danego sklepu czy wyszukiwań. W odpowiedzi zwraca w formie reklamy właśnie te produkty czy usługi, którymi odbiorca mógłby być zainteresowany.

Jak dokładnie działa remarketing?

Opiera się na doskonale znanych wszystkich aktywnym użytkownikom Internetu „ciasteczkach” – cookies. Najczęściej kojarzone są ze względu na ciągłe zapraszanie do ich akceptacji na odwiedzanych stronach. Pliki cookies to nic innego jak rodzaj internetowego odcisku stopy pozostawianego w danej przestrzeni. Dzięki tym śladom pobieranym przez dedykowany im skrypt na stronie uruchomiona zostaje spersonalizowana kampania reklamowa dla danego odwiedzającego. Aby proces zadziałał, należy oczywiście wyposażyć swoją stronę www we wspomniany skrypt i na podstawie narzędzi typu AdWords przygotować odpowiednie kampanie. Reklamy mogą skupiać się zarówno na konkretnych produktach, jak i ich grupie i wyświetlać się w formie zdjęć, grafik czy krótkich video na wszystkich kolejnych wyświetlanych stronach.

Zalety remarketingu

Zastosowanie tego narzędzia przede wszystkim daje przedsiębiorcy pewność, że jego produkty czy usługi trafiają do grupy docelowej. Spersonalizowane reklamy zdecydowanie zwiększają szansę na to, że klient zdecyduje się skorzystać z danej oferty. To także prosty sposób na przypomnienie osobie, która planowała dokonać zakupu, ale coś jej przerwało, zgubiła stronę i przeszła na inną, że na danej stronie znajdzie to, czego szukała. Remarketing może także przypominać o porzuconym kilka dni wcześniej koszyku, po cichu namawiając do ponownego przemyślenia zakupu. To także pewnego rodzaju element pozytywnego zaskoczenia klienta; kilka dni wcześniej przeglądał na danej stronie PDF-y z poradnikami, wraca na nią – i dostaje ofertę zakupu takiegoż poradnika. Pod ręką, bez konieczności wyszukiwania; znacznie wygodniej.
Remarketing to doskonałe wsparcie dla branży internetowych, dające nie tylko możliwość trafienia do nowych klientów, ale także utrzymania aktualnych poprzez wyrzucanie reklam na podstawie poprzednich zakupów.