Webinarium marketing to jeden z ciekawszych pomysłów na promowanie się w internecie i bardziej interesująca strategia marketingowa. Relacje live znamy wszyscy, ale wykorzystywanie ich w usystematyzowany i profesjonalny osób do pozyskiwania klientów nie jest najpopularniejszą metodą promocji w sieci. Jest to bardzo efektywny, skuteczny i jakościowy sposób reklamy w sieci. W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o webinariach oraz o tym, jak możemy wykorzystywać je do promocji własnej marki i dlaczego jest to świetny pomysł.

 

Czym są webinaria?

Webinaria to transmisje na żywo prowadzone w internecie, podczas których osoba je prowadząca przedstawia dane zagadnienie. Webinaria mają charakter przybliżony do wykładów i przekazywania wiedzy, choć mogą mieć różne formy np. ścisłego wykładu/prelekcji, prezentacji, case study czy otwartego spotkania gdzie dyskutować będziemy z osobami nas oglądającymi. Webinaria mogą być też przeprowadzone w różnej odsłonie i w różnym stylu. Ich głównym założeniem jest przekazywanie wiedzy podczas transmisji online i jak największe odwzorowanie realnych warunków spotkania z odbiorcami.

 

Czym jest webinarium marketing?

Webinarium marketing to umowna nazwa działań, którymi są przeprowadzanie webinarów i promowanie się właśnie poprzez nie w sieci. Ta strategia marketingowa zakłada organizowanie wirtualnych spotkań — relacji na żywo i to właśnie przez nie docieranie do naszych odbiorców. Strategia ta pozwala wyróżnić się na rynku i reklamować się równie skutecznie co poprzez reklamy czy inne typy marketingu np. content marketing. Webinarium marketing posiada jednak sporą liczbę korzyści i plusów, które są zarezerwowane wyłącznie dla takiej formy promocji.

Choć webinarium marketing nie jest tak do końca jasno określoną strategią marketingową, usystematyzowane, zorganizowane i profesjonalne działania mogą jednak być doskonałym sposobem na promocję marki w sieci. To właśnie prowadząc relacje na żywo, będziemy wyróżniali się z tłumu i pozyskiwali potencjalnych klientów, których następnie część pozostanie naszymi klientami. Celem tej strategii marketingowej jest promocja marki w sieci, zwiększenie zasięgu marki, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz pozyskanie klientów na nasze produkty i usługi. Webinarium marketing może służyć zarówno do promowania marek, dużych firm, ale też i personal brandingu, czyli budowania marki osobistej.

 

Jak promować się w ten sposób?

Podstawowym krokiem, który musimy wykonać chcąc promować się przez webinarium marketing jest wybór platformy, na której będziemy to robili. Do dyspozycji mamy np. Facebook lub YouTube. To dwa najpopularniejsze rozwiązanie, które dają nam kompleksowe możliwości prowadzenia transmisji na żywo. Warto wybrać tę platformę, która bardziej oddaje specyfikę naszej prezentacji oraz tą, na której znajduje się więcej naszych odbiorców.

Ważne są również kwestie techniczne takie jak kamerka internetowa czy jakość transmisji. Zdecydowanie warto zawsze stawiać na jakościowe transmisje, gdyż jakość przekazu wpływa na odbiór naszej osoby. Warto w tym celu używać jakościowych smartfonów lub zaopatrzyć się w profesjonalną kamerę. Będzie to jednorazowy wydatek i doskonała inwestycja. Rzeczą, o której należy pamiętać, jest odpowiednie przygotowanie studia nagraniowego. Należy zadbać o to, aby pomieszczenie było dobrze oświetlone i abyśmy nie byli niepokojeni przez nikogo w trakcie nagrania. Pomieszczenie musi mieć też dobrą akustykę. Przed rozpoczęciem nagrywania warto wypróbować kilka kadrów oraz przygotować estetyczne wnętrze. Ciekawym sposobem może być wynajmowanie sali konferencyjnej czy przygotowywanie tablic fizycznych z danymi. Możemy również korzystać ze specjalnych programów nadawczych i wyświetlać na ekranie odbiorców w trakcie prowadzenie transmisji grafiki czy statystyki.

Ważnym elementem, o który należy zadać, jest też przygotowanie merytoryczne i zaplanowanie akcji promocyjnej. Z pewnością warto zaplanować kilka — kilkanaście webinarów na przód oraz podać daty wszystkim uczestnikom. Dzięki temu będą wiedzieli kiedy i o której godzinie odbywają się spotkania oraz na jakie tematy są prowadzone. Musimy też przygotować ciekawe tematy — najlepiej poradnikowe, które dostarczać będą przydatnej wiedzy widzom. Po przeprowadzeniu webinarium warto opublikować transmisje w postaci filmiku, dzięki czemu wiele osób, które nie mogło uczestniczyć w nim osobiście, będzie mogło obejrzeć go w późniejszym czasie.

 

Dlaczego warto — korzyści webinarium marketingu

Promowanie się poprzez webinarium marketing jest bardzo korzystne pod wieloma względami. Pierwszym i zauważalnym już na pierwszy rzut oka plusem jest oryginalność tego sposobu. Choć sporo osób prowadzi różnego rodzaju transmisje na żywo w internecie, nadal są one pewną rzadkością oraz przyciągają uwagę odbiorców — choćby z ciekawości. Mało jest również relatywnie osób, które regularnie prowadzą webinaria i spotkania na żywo ze swoimi odbiorcami. Dzięki temu mamy do dyspozycji pomysł, poprzez który możemy skutecznie wyróżnić się na rynku i pozyskiwać odbiorców.

Odbiorcy w sieci stawiają też coraz większe wymagania markom czy sklepom internetowym szukając jakościowych treści prezentowanych w atrakcyjnej formie, a nie tylko przekazów reklamowych czy ofert. Dostarczając im jakościowy content będziemy chętnie oglądani i pozytywnie odbierani. Publikowanie webinarów na żywo wpływa też na naszą pozycję lidera branżowego. Jeśli przekazujemy treści, bardzo często jesteśmy odbierani za osoby/marki wiarygodne, profesjonalne i solidne skoro potrafimy organizować takie przedsięwzięcia i przekazywać wiedzę jako mentorzy.

Samo wdrożenie webinarium marketingu może wymagać nieco zachodu, choć jest to ogólnie łatwy i możliwy do przeprowadzenia dla każdego sposób promocji w sieci. Istnieje wiele sposobów transmisji, które możemy skalować i dostosowywać do własnych możliwości. Niezmiennie jednak od formy czy skali działań, nadal będziemy przykuwać uwagę swoimi działaniami. Webinaria to też doskonały sposób na sprzedaż i pozyskiwanie klientów bezpośrednio. Osoby, które uzyskają informacje od razu, będą chętniej składały zamówienie. Wpływ na to ma także możliwość poznania nas osobiście, co wpływa na wiarygodność naszego bandu.