Każdy twórca stron powinien znać chociaż podstawy Google Search Console, panelu dla webmasterów, który dostarcza nam Google. Posiada on wiele pomocnych danych przydatnych do optymalizacji strony. Oto niektóre z nich:

  • Mapa witryny – możemy dodać mapę witryny, dzięki której robot Google powinien szybciej zaindeksować nasze podstrony serwisu
  • Analiza wyszukiwania – dowiemy się na jakie frazy nasza strona jest widoczna w wyszukiwarce
  • Linki do Twojej witryny – sprawdzisz tutaj z jakich stron prowadzą linki do Twojej witryny
  • Linki wewnętrzne – czyli linki wewnątrz serwisu
  • Stan czy statystyki indeksowania – możesz tutaj sprawdzić jaka ilość podstron Twojego serwisu się zaindeksowała w wyszukiwarce Google
  • Problemy związane z bezpieczeństwem naszej witryny – bardzo pomocne, często webmasterzy mają wirusa na stronie nie wiedząc nawet o tym, dzięki tej opcji Google nas powiadomi w wielu przypadkach wirusów

Dostajemy również powiadomienia np. o zwiększonym ruchu, czy o tym, że Googlebot ma problem z uzyskaniem dostępu do naszej witryny.
Czy warto dodawać swoją witrynę do Search Console? Oczywiście, że tak. Zapewnimy dzięki temu wgląd do bardo ważnych funkcjonalności. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że Google nas szpieguje, że to wszystko można sprawdzić zewnętrznymi narzędziami, niemniej jednak tutaj mamy wszystko za darmo oraz w jednym miejscu. Jeśli ktoś nie jest przewrażliwiony na punkcie śledzenia przez Google z pewnością powinien tu dodać jak najszybciej swoją witrynę.