Prowadząc swoją firmę lub realizując jakikolwiek projekt związany ze sprzedażą, z pewnością pragniemy osiągnąć zadowalające efekty. Marketing w Internecie jest jednak bardzo często zaniedbywany, ponieważ wielu ludziom wydaje się, że Internet nie jest najlepszym miejscem na reklamę. Należy jednak pamiętać, że czasy się zmieniły i coraz więcej ludzi decyduje się na zakupy w internecie, gdyż jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Szczególnie młodzież upodobała sobie surfowanie po sklepach internetowych.
Aby dotrzeć do naszych potencjalnych klientów musimy być świadomi, w jaki sposób szukają oni interesujących ich produktów oraz usług. Najczęściej wykorzystywana jest do tego wyszukiwarka Google. Ludzie wpisują w nią odpowiednie zdania lub ciągi wyrazów. Zadaniem pozycjonera jest odkrycie tych fraz i zoptymalizowanie pod nie witryny internetowej.
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest jednak tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Algorytmy Google ulegają bowiem ciągłym zmianom. Osoba zajmująca się pozycjonowaniem musi mieć zatem odpowiednią wiedzę, aby zrobić to w sposób prawidłowy. Należy także pamiętać, że pozycjonowanie stron w nieodpowiedni sposób może skutkować nałożeniem filtra że strony Google.
Najważniejsze w kwestii pozycjonowania stron jest optymalizacja witryny. Przede wszystkim musi być ona przyjazna oraz intuicyjna dla użytkownika. Warto skupić się na tym, aby wszystkie podstrony były dobrze opisane oraz wypełnione wartościową treścią. Google przykuwa do tego coraz większą uwagę, a boty są coraz bardziej rozwinięte. Kolejna rzeczą jest pozyskiwanie linków w sieci. Nowopowstałą stronę można dodać np. do licznych katalogów, które znajdziemy w Internecie. Należy jednak dokładnie sprawdzić, czy dany katalog jest wartościowy i nie popsuje naszej pozycji. Pozycjonowanie stron opiera się również na dzieleniu się linkiem do swojej strony na różnych forach lub pisaniu artykułów sponsorowanych. Działania te należą do white hat SEO i są najlepszym sposobem na pozycjonowanie naszej strony.