E-marketing stanowi zdecydowanie najszybciej rozwijającą się formę docierania do klienta. Włączenie prężnie rozrastającego się medium jakim jest Internet i strony WWW do strategii promocji przedsiębiorstwa jest współcześnie nie tylko wyjściem naprzód i zyskaniem przewagi nad konkurencją, ale niezbędną strategią każdej firmy operującej na rynku.
Najistotniejsze formy e-marketingu stanowią przede wszystkim tradycyjne reklamy wyświetlane pod postacią banerów czy też w wersjach multimedialnych, ogłoszenia rozsiane po sieci, ze szczególnym uwzględnieniem portali społecznościowych (tu naturalnie prym wiedzie facebook) oraz wszelkiego rodzaju listy mailingowe, od tych nastawionych na konkretnego klienta i dopasowane do jego indywidualnych potrzeb po przeznaczone na spamowanie.
Już teraz można zaobserwować zmieniające się trendy wewnątrz strategii e-marketingu, jak chociażby coraz mniejszy udział inwazyjnych interstitiali w promocji, co jednoznacznie wskazuje na elastyczność i dynamikę przystosowawczą internetowej formy reklamy. Z całą pewnością należy również dostrzec kluczową rolę jaką w e-marketingu odgrywa pozycjonowanie stron internetowych, dodatkowo zwiększające zakres użytkowników sieci do których możliwe jest dotarcie. Dlatego też praca w e-marketingu wymaga ogromnej dozy elastyczności i umiejętności szybkiego reagowania na zmiany zachodzące w wirtualnym świecie.