Skoro czytasz ten artykuł to zapewne albo planujesz stworzyć skuteczny serwis WWW, albo pragniesz polepszyć skuteczność tego, którego już posiadasz. Zapewne zdajesz sobie też sprawę jak ważny w dzisiejszych czasach jest dobry serwer w internecie? Otóż wiele osób jeszcze ślepo myśli, że biuro czy sklep za rogiem jest o wiele lepszy tym czasem jak zauważyłeś po ulicach chodzi już mniej osób, młodzieży niż np. 15 lat temu a to za sprawą internetu. Teraz wiele osób woli robić zakupy przez internet, szukać informacji na różnych serwisach niż kupować książki, wiele osób szuka dodatkowych zarobków właśnie na internecie a w sieci możemy spotkać ludzi nie tylko z okolicy ale i z odległych terenów i z zagranicy. Internet jest ogromnym narzędziem dzięki któremu można zarobić ale konkurencja też nie jest mała. A jak się przebić? Jak stworzyć naprawdę dobry serwis i co to jest ten dobry serwis internetowy?

Skuteczna strona internetowa WWW to taka, która generuje duże dochody i dużą liczbę zamówień, jest odwiedzana przez ogromną liczbę internautów i pozyskuje duże liczby klientów.

Takie rezultaty można osiągnąć już dzięki prostym i sprawdzonym sposobom.

 

Ciągle zastanawiasz się jak stworzyć skuteczną stronę www?

skuteczne_strony_www

Przy tworzeniu serwisu WWW weź pod uwagę rodzaj Twojej działalności, grafikę strony i treść jaką na niej zamieścisz. Pamiętaj przy tym, że stronę tą tworzysz z myślą o jej czytelnikach i Twoich potencjalnych klientach więc wszystkie treści tam zawarte muszą być pisane pod internautów odwiedzających Twój serwis. Strona internetowa WWW musi być zatem przyjazna dla użytkowników, którzy wchodząc na nią będą mogli szybko znaleźć to, czego szukają. Jeśli użytkownik nie będzie mógł znaleźć interesujących go treści to w konsekwencji szybko opuści Twoją stronę. Pokaż internaucie od razu co masz do zaoferowania, jaką masz ofertę. Uwagę klienta przykują ciekawe opisy i właściwie dobrana grafika. W odpowiedniej zakładce umieść informacje o sobie lub o firmie jeśli to ją reprezentuje strona. Internauta odwiedzający stronę, ten który ją czyta, robi zakupy chce wiedzieć u kogo, czy jest kontakt do Ciebie lub Twojej firmy itd. Świetnie też sprawdzają się rekomendacje. Są to głównie pozytywne komentarze od Twoich klientów, które udowodnią nowym czytelnikom, że jesteś godny polecenia i zaufania.

Układ strony powinien być jak najbardziej zbliżony do standardowego co pozwoli użytkownikowi szybko odnaleźć to, czego szuka.

Główne zasady układu standardowego strony WWW to:

– logo znajduje się w lewym górnym rogu

– menu główne powinno się znajdować na górze strony

– dodatkowym elementem, który pozwala szybko odnaleźć użytkownikowi interesujące go treści jest wyszukiwarka. Okno wyszukiwarki najlepiej jeśli się znajduje w prawym górnym roku strony.

W drugiej kolejności po wyglądzie ale równie ważnym aspektem w tworzeniu Twojej strony WWW jest jej treść. Użytkownicy wchodząc na Twoją stronę chcą zapewne informacji, czy to będą informacje na temat produktów jakie oferujesz, oferty jaką masz, czy informacje na interesujące ich tematy to wielu internautów wchodzi na stronę WWW i czyta jaka to Twoja firma jest najlepsza, jakie ma tytuły, jakie świetne artykuły itd. Niestety taka strona która od pierwszej strony zasypuje takimi informacjami zamiast treściwą wiedzą zostaje szybciej zamknięta niż na nią internauta trafił… Sęk w tym aby udzielić konkretnych informacji których klient będzie szukał po wejściu na stronę. Przekonaj klienta, że masz dla niego właśnie to, czego on potrzebuje a na pewno zostanie na Twojej stronie dłużej.

Sporządzając ofertę dla klienta, nie pisz co masz Ty, napisz co klient będzie miał z tego, że kupi od Ciebie to czy to i jaką korzyść mu to da. Opisuj korzyści dla klienta na podstawie produktu jaki oferujesz a nie jego cechy. Jeśli Twoja strona ma służyć sprzedaży produktów lub usług to pamiętaj abyś przy tych produktach napisał obok opisu takie informacje jak cena, informacje o reklamacji lub ewentualnym zwrocie, dostawie itd.

W miejscu w którym prosisz o wypełnienie danych osobowych niech znajduje się informacja o ich ochronie. Teraz coraz więcej internautów zwraca na to uwagę.

Jeśli Twoja strona jest już gotowa to równie ważne jak wygląd strony jest jej pozycjonowanie. To od tego zależy ile ludzi trafi na nią, a w internecie z roku na rok jest coraz większy tłok. Prawda jest też taka, że nawet najlepsza oferta przygotowana dla klienta nie zarobi nic dla Ciebie jeśli nikt jej nie zobaczy. Pozycjonowanie więc jest kluczowym elementem, który zadecyduje czy zarobisz i ile.

Internauci którzy szukają tego co masz Ty korzystają z wyszukiwarek. Techniki pozycjonowania sprawią, że Twoja strona będzie dla nich jedna z pierwszych a im wyżej będzie w wynikach wyszukiwania tym więcej zarobisz, tym lepsza Twoja strona WWW będzie. Pozycjonowanie możesz zlecić firmie, która się tym zajmuje, lub samemu spróbować swoich sił. Najlepiej korzystać z obu tych możliwości. W pozycjonowaniu droga na skróty nie istnieje i nie warto z tym czekać.